Subaru Forester – idealny w mieście i poza nim

Auto z pogranicza

Z Foresterem zdążyliśmy się już dobrze zaznajomić. Japoński koncern wypuścił go na drogi już dobry czas temu, bo w 1997 roku. Od tego momentu sporo się jednak zmieniło, zarówno pod względem technologii, jak i stylistyki. Mimo to samochód wciąż pozostaje jednym z ciekawszych rozwiązań łączących w sobie zalety miejskiego crossovera oraz rasowego SUV-a. Najnowsza linia modelowa świadczy o niezwykłym wyczuciu rynku, umiejętności odpowiadania na potrzeby kierowców oraz zamiłowaniu do sprawdzonych rozwiązań w kwestii bezpieczeństwa. Subaru jest przecież znany ze stosowania systemów, które są gwarancją pewności prowadzenia w każdych warunkach.

Jazda idealna

Dla przykładu: czterocylindrowy silnik benzynowy w układzie bokser DOHC 16V o to maksymalna moc 150 KM i 6 200 obr/min. Do tego otrzymujemy stały napęd wszystkich kół Symmetrical AWD, zaawansowane zawieszenie oraz bezstopniową  skrzynię biegów Lineartronic CVT. Połączenie tych wszystkich elementów zwiększa stabilność auta podczas radzenia sobie z trudniejszymi warunkami na drodze, zapewniając przy tym znacznie stabilniejsze osiągi, a także uzyskanie odpowiedniej mocy.

Przyjemność nie byłaby jednak pełna, gdyby nie SI-Drive, w który zaopatrzono Forestera. System inteligentnego prowadzenia od Subaru opiera się na trzech trybach jazdy. Każdy z nich umiejętnie dostosowuje styl jazdy do warunków panujących na drodze. Najciekawszy z nich, Sport Sharp, wpływa na szybszą reakcję silnika i tym samym większy przyrost mocy. To sprawia, że auto w mig z miejskiego crossovera przeobraża się w samochód o sportowym charakterze.