Serwisowanie suwnic w Konecranes

0

serwis-suwnicFirma Konecranes prowadzi swoją działalność od ponad 100 lat. Początkowo zajmowała się naprawą urządzeń dźwignicowych, następnie ich produkcją, a od lat 50. XX wieku oferuje swoim klientom również usługi serwisowe tego typu urządzeń. Wieloletnie doświadczenie, wysokie standardy produkcji i usług oraz stosowanie nowoczesnych technologii sprawiają, że Konecranes wyróżnia się na tle konkurencji.

Prewencyjna konserwacja suwnic

Obecnie wiele firm zajmujących się naprawą urządzeń dźwignicowych oferuje swoje usługi na zasadach serwisu reakcyjnego (naprawa w przypadku awarii). Konecranes początkowo prezentowała podobny sposób działania, jednak bardzo szybko odkryła potrzebę wprowadzenia innowacyjnych metod konserwacji prewencyjnej. Dziś firma może zaoferować m. in. usługi serwisowania w czasie rzeczywistym (Truconnect Remote Services), co wyróżnia ją spośród innych przedsiębiorstw z tej branży. Stworzenie największej na świecie sieci serwisowej sprawiło, że Konecranes w sposób zdalny monitoruje stan techniczny kilku tysięcy urządzeń dźwignicowych.

Konserwacja prewencyjna bazuje na danych dotyczących przewidywanego zużycia czy stanu technicznego urządzeń dźwignicowych. Serwis w czasie rzeczywistym opiera się na aktualnych informacjach przesyłanych online. Dzięki takiemu rozwiązaniu firma może monitorować stan techniczny urządzeń przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, a w razie potrzeby – wysłać technika na interwencję bez konieczności zgłaszania usterki. Konecranes oferuje swoim klientom nie tylko konserwację prewencyjną, umożliwiającą zapobieganie awariom, ale również proponuje serwisowanie w czasie rzeczywistym. To innowacyjne rozwiązanie charakteryzuje się wysoką efektywnością, a ponadto nie wymaga od klienta zgłaszania usterki, co pozwala na szybsze jej usunięcie.

 

W jaki sposób działa serwis w czasie rzeczywistym?

Dane z urządzenia dźwignicowego są przesyłane zdalnie do bazy informacyjnej, stąd wiadomo jaki jest jego stan techniczny, w jaki sposób funkcjonuje, a także – czy istnieje ryzyko wystąpienia awarii lub zagrożenia dla jego obsługi.

Dane te są gromadzone przez specjalnie w tym celu zamontowany na urządzeniu układ monitorujący, a następnie przesyłane do Konecranes, gdzie pracownicy firmy przygotowują na ich podstawie raporty dla użytkownika.

Przede wszystkim są one jednak wykorzystywane w celach serwisowych. Precyzyjne dane wysyłane w czasie rzeczywistym, które dotyczą stanu technicznego urządzenia, pozwalają na stworzenie raportów bezpieczeństwa użytkowania maszyny, a także jej produktywności. Dzięki temu można na podstawie tych informacji zwiększyć bezpieczeństwo pracy, a jednocześnie zoptymalizować koszty utrzymania dźwignic.

Bezprzewodowa komunikacja to również nowe możliwości zdalnej diagnostyki, a także wsparcia technicznego, które pozwala na usunięcie niektórych awarii we współpracy z konserwatorami pracującymi przy urządzeniu. Serwis w czasie rzeczywistym pozwala na wysyłanie informacji dotyczących bezpieczeństwa pracy dźwignicy bezpośrednio do pracowników zajmujących się jej obsługą.

W razie jakichkolwiek nieprawidłowości występujących podczas działania urządzenia, a więc np. przegrzania, albo przeciążenia mechanizmu, odpowiednia informacja wysyłana jest na wskazany wcześniej adres e-mailowy, lub telefon komórkowy w postaci wiadomości SMS. Umożliwia to wczesną interwencję pracowników, a co za tym idzie – również zapobieganie poważniejszym awariom dźwignicy.

 

Usługi dodatkowe

Konecranes oferuje swoim klientom również usługi dodatkowe. Jedną z nich jest analiza geometrii torowisk charakteryzująca się dużą dokładnością. Ponadto firma zajmuje się także badaniem nieniszczącym lin nośnych.

Każda z tych usług wykonywana jest z wykorzystaniem opatentowanych przez firmę specjalistycznych urządzeń. Konecranes skupia się na bezpieczeństwie użytkowania dźwignic, dlatego oprócz produkcji nowych urządzeń duży nacisk kładzie również na ich odpowiednie serwisowanie. Oprócz regularnych konserwacji, firma zajmuje się naprawami planowanymi i modernizacjami, a także dostarcza części zamiennych nie tylko do urządzeń produkcji Konecranes..

W Polsce Konecranes serwisuje ponad tysiąc urządzeń tego typu, a obsługa dostępna jest przez siedem dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę, co gwarantuje najlepszą ochronę i bezpieczeństwo użytkowania dźwignic.

Leave a Reply

9 − 8 =

Your email address will not be published. Required fields are marked *